Thursday, November 29, 2012

Thursday, November 22, 2012

Kerana Cinta: Remaja 16 tahun jatuh tingkat tujuh.


Kerana cinta seorang gadis 16 tahun jatuh tingkat tujuh apartmen ketika cuba keluar dari tingkap untuk jumpa kekasih..

Berita dalam Kosmo: 23/11/2012



Monday, November 19, 2012

Menjadi Agen CarSemerbak


Agen merupakan pakej sederhana yang boleh melayakkan seseorang itu menjadi ahli semerbak seumur hidup dan seterusnya memulakan bisnes wangian dengan Semerbak Industries. Terdapat 2 pakej yang boleh dipilih semasa mendaftar pakej ini. Mereka yang mendaftar pakej ini akan dibekalkan dengan produk dan website bagi tujuan promosi.

Modal - RM360
Kos penghantaran RM20 (semenanjung) dan (RM30 Sabah/Sarawak)
Komisen penajaan RM15

Pakej 1 - Haruman Kereta
CarSemerbak : 40 botol (7 jenis haruman)
Tester CS : 1 set (7 jenis)
CarSemerbak2.0 : 9 keping (3 jenis haruman)
Tester CS2.0 : 3 keping (Semua jenis)
CS Premium : 6 keping (3 jenis haruman)
Flyers : 20 keping
Pen Semerbak : 1 Batang
Sticker Semerbak : 1 keping
Keahlian seumur hidup : FREE 
Keahlian Affiliate di JomBorong.Com

Pakej 2 - Semua Haruman
CarSemerbak : 30 botol (7 jenis haruman)
Tester CS : 1 set (7 jenis haruman)
CarSemerbak2.0 : 9 keping (3 jenis haruman)
Tester CS2.0 : 3 keping (semua jenis)
CS Premium : 6 keping (3 jenis haruman)
1 set Bajet
1 set travel
1 pek VC
1 unit VIP
Flyers : 20 keping
Pen Semerbak : 1 Batang
Sticker Semerbak : 1 keping
Keahlian seumur hidup : FREE 
Keahlian Affiliate di JomBorong.Com
Bagi belian stok ulangan, tiada had minima ditetapkan. Agen boleh membuat belian seterusnya dengan harga ahli walaupun cuma 1 item. Program dropship juga disediakan bagi ahli yang berminat. (pihak syarikat akan menguruskan penghantaran produk terus kepada pelanggan anda)

Maklumat lanjut dan pendaftaran, mohon>> KLIK DISINI ->

Hubungi Saya  Zubir 012-5648649

Thursday, November 15, 2012

Kandungan Hilang: Misteri Kembar Ghaib Dalam Kandungan.

Tertarik dengan berita dalam kosmo pada 16 Nov 2012 berkenaan baby kandungan ghaib. Memang misteri kisah ni. Apapun jom kita baca keratan akhbar terbebut.




P/S: Korang ada pengalaman atau cerita berkenaan kes ni, mai kita kongsi bersama.

Wednesday, November 14, 2012

Wangian Kereta Semerbak

Panduan letak wangian kereta semerbak.

cs2

Wangian ini tahan sehingga 40 hari.

dan terdapat 7 wangian terpilih.

>>> KLIK DISINI <<<

Sunday, November 11, 2012

Ibu Berjiwa Kental


Ibu berjiwa kental

KUALA LUMPUR: Tiga wanita ini layak digelar ibu mithali kerana berjiwa kental dalam mengharungi pelbagai dugaan menjaga anak kurang upaya kritikal terlantar (AKUKT).

Ujian mereka sungguh hebat. Nooriani Mat Noh, 38, terpaksa menerima hakikat memiliki anak istimewa selepas kehilangan dua anak pertama; anak Norhayati Mohd Idris, 37, pula menghidap sekurang-kurangnya lima penyaki
t serius, manakala Fatiah Man, 41, kerap tidur malam dalam keadaan duduk sambil memeluk anak istimewanya.

Ketiga-tiga kanak-kanak itu mengalami masalah cerebral palsy (CP), menyebabkan mereka tidak mampu berdikari selain menghidap pelbagai jenis penyakit lain yang memerlukan penjagaan sepenuh masa.

CP atau bahasa mudahnya lumpuh otak adalah satu kategori ketidakupayaan perkembangan apabila bahagian otak tertentu yang mengawal koordinasi dan pergerakan otot dalam badan seseorang mengalami kerosakan.

Ikuti pengalaman tiga wanita tabah ini ketika ditemui Metro Ahad di Pusat Perlindungan dan Jagaan Persatuan Sokongan Ibu dan Anak Kurang Upaya Azwar Kuala Lumpur dan Selangor (Psiaku Azwar) di Taman Batu Muda, Batu Caves, di sini. - myMetro 11 Nov 2012

‘Lidah putus lepas tergigit’

TIDUR duduk dan bersandar di katil sambil memeluk Saidatul Hafidah Azahar yang berusia lima tahun enam bulan menjadi lumrah dalam hidup Fatiah.

Menurutnya, anaknya dilahirkan sihat tetapi ketika berusia setahun enam bulan, tiba-tiba Saidatul Hafidah atau Ifa jatuh pengsan dan nafasnya terhenti 10 minit, mengakibatkan oksigen tidak sampai ke otak, sekali gus menjejaskan perkembangannya.

“Sejak itu, Ifa mengalami CP dan susah tidur. Kalau ikutkan, doktor suruh berikan ubat tidur kepada Ifa setiap malam. Dulu, saya berikan Ifa ubat tidur dan dia lelap pada jam 10 malam dan bangun jam 4 atau 6 pagi.

“Bagaimanapun, disebabkan tak mahu terlalu bergantung kepada ubat tidur kerana bimbang banyak kesan sampingan, saya memberhentikan pengambilan ubat untuk Ifa, cuma diberi ketika keadaan betul-betul memerlukan,” katanya.

Dia memberikan Ifa ubat tidur setiap malam daripada usia kanak-kanak itu setahun enam bulan hingga empat tahun.

“Selepas penggunaan ubat tidur dihentikan, Ifa cuma tidur jam 2 atau 3 pagi setiap hari. Pernah dia tidak tidur tiga hari tiga malam. Akibatnya, saya dan suami (Azhar Jamhari yang berkhidmat sebagai tentera) menjaganya bergilir-gilir.

“Disebabkan tidak cukup tidur, ketika di pejabat saya sering mengantuk dan mengambil peluang untuk tidur seketika. Mujur rakan faham keadaan saya yang perlu menjaga anak istimewa,” katanya yang bekerja sebagai kerani.

Lidah Ifa putus akibat tergigit sendiri ketika kejang akibat sawan sewaktu di Unit Rawatan Rapi (ICU) pada 2008.

Menurutnya, menjaga AKUKT memerlukan kesabaran tinggi kerana selain sukar tidur, Ifa sering sawan tetapi kini penyakit itu makin berkurangan.

“Alhamdulillah, suami boleh terima keadaan anak kami. Dia yang sering memberi kekuatan dan dorongan kepada saya. Kadangkala bila hilang sabar, suami menenangkan saya.

“Bayangkan, daripada anak yang sihat, boleh bercakap dan memanggil saya mama, kini dia hanya terlantar. Dulu dia terpaksa bernafas menerusi leher, tapi saya minta doktor buka tiub berkenaan dan kini Ifa boleh bernafas seperti biasa,” katanya.

Ifa diberi minum susu menggunakan picagari. Sebanyak lapan tin susu diperlukan setiap bulan selain ampin pakai buang, membabitkan kos RM700. - myMetro 11 Nov 2012

Thursday, November 8, 2012

Petua rawat jaundis / kuning baby

Aku nak kongsikan petua utk merawat / mengurangkan jaundis / kuning kepada baby. Petua ni mungkin sesuai untuk anak anda atau mungkin tak sesuai, tapi kita boleh ikhtiar mana tau boleh membantu menurunkan paras bilirubin dalam darah baby tu.

Petua jaundis / kuning ialah bagi anak minum air rendaman buah kurma.

caranya:

- ambil sebiji buah kurma kering (biasa dapat kat pasar, kurma yusoff tayub pun boleh)
- buang biji.
- dan lenyek kan buah kurma tersebut.
- rendam dalam air panas.

- setelah air sejuk boleh ambil air rendaman kurma tadi dan suap pada baby.
- Gunakan sudu utk suap air tu sedikit demi sedikit. Kalau tak nak guna sudu boleh guna botol susu.

- Sambil suap tu boleh la bacakan selawat dan berdoa semoga anak kita cepat sembuh.

- Buat setiap pagi sehingga paras bilirubin anak turun.

- Disamping itu saya ada amalkan juga bagi minum air zam zam kat anak saya.

Petua ni saya dapat dari seorg mak cik semasa pergi klinik utk chek kuning anak. Alhamdulillah dengan petua ni kuning anak saya turun. Sebenarnya ada banyak petua utk turunkan kuning anak tapi bergantung juga dengan kesesuaian anak tu. Kalau sesuai alhamdulillah kalau tak sesuai cuba cara lain.
Semoga perkongsian ini dapat membantu anda dalam menurunkan paras kuning anak anda.



         


Monday, November 5, 2012

Koperasi KMPP dah mula jual wangian kereta.

Mulai 5/11/2012 bermulanya penjualan wangian kereta di koperasi Kmpp. Semoga mendapat sambutan. Jangan lepaskan peluang mengumpul cover 15 keping kertas wangian botol tu dan dapat PERCUMA 1.

utk beli online boleh>>> klik disini. 





Friday, November 2, 2012

Lahirnya insan menambah seri hidup kami

Syukur pada Allah diatas kurniaan Nya anak ketiga kami pada 22/10/2012 jam 5.05 pagi. di hospital sultan abdul halim sungai petani. berat anak ni 3.5kg. besarkan? nama diberi Muhammad Alif Irfan. semoga menjadi anak yang soleh dan berbakti kepada agama dan bangsa. Amin...