Tuesday, August 28, 2012

Ustaz Don Dah Kahwin??

Mesti ramai mak cik-mak cik dan anak-anak dara kat luar sana menangis sebab ustaz Don Daniyal dah kahwin. Ustaz ni merupakan ustz yang mengendalikan rancangan 30 Minit Bersama Ustaz don di TV Al-Hijrah. memang best rancangan tu.

Kalau tgk majlis kahwin dia biasa-biasa sahaja dan cukup sopan pakaian yg dipakai oleh dua pasangan pengantin ni. Wife ustaz Don nama Husna katanya seorang doktor.

Apa pun semoga jodoh anda berdua kekal keakhir hayat. Bagi mak cik- mak cik yang sedih sebab nak jodohkan anak dia kat utz don, jgn risau.. ustaz don ada 3 lagi kuota kosong hehehehe.. gurau je..

Oppa Gangnam Style

Fenomena lagu korea Oppa Gangnam style melanda dunia pulak. Org lain dok kesah pembunuhan umat islam di myanmar dan syria boleh pulak keluar video lagu korea ni (Saja nak melalaikan org islam kot). Kalau korang tak tau apa itu Oppa gangnam style ni boleh tgk kat youtube. Lagu korea terbaru dari PSY.PSY ni adalah artis korea bukan artis malaysia pun hehehe bukan hensem penyanyi ni, tapi lagu dan video dia nampak lain dan menarik. (bagi aku tgk mcm entah apa2 tergedik2 je).

Video dalam youtube dah mencecah 60 juta penonton dan anggaran 3 juta penonton dalam sehari. Memang gempak, kalau nak cepat glemor buat video merapu macam dia ni hehehe... katanya Gangnam ni nama tempat org kaya-kaya kat korea. sebab tu video dia buat aksi2 org kaya-kaya.

kalau nak layan lagu ni boleh le ronda kat youtube. taib "oppa gangnam style". Dah ramai org tiru video gaya tarian dan lagu oppa gangnam style ni.

Monday, August 27, 2012

Selamat Hari Raya

Sori sebab lama tak online, sibuk dengan urusan kerja dan keluarga. Kita baru je lepas sambut raya. Sempena masih suasana hari raya saya nak ambil kesempatan ini utk mengucapkan selamat hari raya maaf zahir batin kepada semua rakan-rakan blogger dan jika ada kekasaran bahasa, terlanjur kata, tertinggi suara harap dimaafkan.

Saturday, August 11, 2012

Resepi Maulah Ikan Wadik


1. Ikan sapat.ikan kalik.ikan haruan. di basuh bersih2
2. Dipaja hulo barang dua tiga hari supaya ikan tu kacut.
3. Disanga baras hingga kakuningan dan ditumbuk atawa digiling.jangan terlalu lumat.
4. Ambil guri haloi atawa tuppeware.
5. Dibawah sekali andaki garam kasar awan asam kaping (asam galuggor) imbah tu disusun ikan yg dah di paja tu'tik. taburkan jua baras sanga yg siap ditumbuk tadih. dah siap satu susunan taburkan balik garam, asam,baras sanga.
6. Buat baselang seli.
7. Banyu ikan ba'paja tu djarang dingin akan hanyar di tuang . jangan terlalu banyak banyu nya. sikit haja.

perhatian.
garam kasar awan asam kaping biar banyak. kalo kuarang ikan babau harok. kada harum kina.
selamat mancuba. 

P/S: Ini adalah bahasa org banjar.
Kredit utk RATUDUYUNG Link MYPBM

Tuesday, August 7, 2012

Promosi Raya Carsemerbak


Promosi Wangian Kereta Jenama Carsemerbak kini Cuma RM 10.00 sahaja!!
Terdapat Enam Wangian

  • Lemon
  • Amber
  • Vanilla
  • Pacific Air
  • Green Apple
  • Aqua
Maklumat lanjut hubungi 012-5648649 Saadon

PROMOSI AKAN DITUTUP PADA BILA BILA MASA SAHAJA. CEPAT!!!

Sunday, August 5, 2012

Solat Dhuha

Amalan yg wajib jgn ditinggalkan.

Saturday, August 4, 2012

Promosi Hari Raya 2012 Wangian Kereta Bareng!!



PROMOSI HARI RAYA 2012
WANGIAN KERETA JENAMA CARSEMERBAK BARENG


BELI 3 CUMA RM 40 SAHAJA
(BIASA SATU RM 18 )


SIAPA CEPAT DIA YANG DAPAT
PROMOSI TERHAD SAJA TAU... JANGAN TERLEPAS 


TEMPAHAN ---> KLIK SINI TAU..


Pakej ini mengandungi 3 unit produk BARENG pelbagai jenis haruman


Lemon
Lavender
Strawberi


Isi kandungan 10ml setiap botol
Sesuai dijadikan hadiah dan cenderahati
Penggunaan wangian CS Bareng mampu bertahan sehingga 50 hari. Cara penggunaannya sangat mudah dan berbeza dengan jenama pewangi yang lain yang perlu dilekatkan pada tempat penyaman udara kenderaan. Ia juga tidak perlu letakkan di atas dashboard kenderaan yang kadangkala boleh mengganggu penglihatan dan pemanduan anda, malah meninggalkan kesan pelekat. Dengan pewangi kereta dan hiasan CarSemerbak Bareng, anda hanya perlu menyangkut botol wangian pilihan anda di batang lampu signal atau batang wiper atau gantung di kediaman anda dan tempat pilihan anda dan Bareng mampu mengeluarkan bau yang mampu mewangikan kawasan tersebut.


TEMPAHAN ---> KLIK SINI TAU..