Tuesday, August 9, 2011

Kerja dapat Bonus




Sempena Aidilfitri yg nak mai ni PM kita telah mengumukan bonus kepada kakitangan awam kerana dapat bonus 1/2 bulan gaji. Bonus ni akan diberikan pada pertengahan bulan ogos ni.

Kalau cerita bab bonus ni memang best, kalau kakitangan kerajaan dapat bonus macam mana dgn kakitangan swasta? mesti dapat bonus juga kan? Mungkin dapat 1 bulan gaji atau yg kompeni kaya-kaya tu ada yg bagi sampai 4 - 5 bulan gaji.

Memang sesuai sangat la nak raya ni dapat bonus, boleh beli kelengkapan utk raya terutama yg dah berkuarga. Cuma satu je jgn lupa juga bagi sedekah kepada org-org susah diluar sana. Dgn bersedekah akan membersihkan rezeki kita. Nak raya ni zakat fitrah pun jgn dilupa. dok seronok shopping raya mugkin ada yg lupa nak bayar zakat fitrah.

No comments:

Post a Comment